Wij streven naar een goede dienstverlening voor u als patiënt, dat geldt zowel voor onze service als onze medisch inhoudelijke zorg. Mocht u desondanks niet tevreden zijn over onze dienstverlening gaan we daarover graag met u in gesprek. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het samen met u op te lossen. U kunt hiervoor de praktijk bellen of onderstaand formulier invullen.
Komt u er onverhoopt met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u en de klachtencommissie van de praktijk naar een oplossing van uw klacht of probleem en zal proberen te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en ondersteunt u gedurende het traject. U kunt hier terecht met uw vragen, u krijgt advies en zo nodig hulp bij het schriftelijk formuleren van de klacht. Daarnaast is alles wat u de klachtenfunctionaris en de klachtencommissie vertelt vertrouwelijk.
Voor onafhankelijke bemiddeling is de praktijk aangesloten bij DOKh. De interne klachtencommissie van de praktijk bestaat uit mevr. T. Groot (Huisarts) en mevr. van Diemen (Praktijkmanager). Uitgebreide informatie over de klachtenregeling en het klachtreglement is te downloaden op www.DOKh.nl
Vaak is bemiddeling via een klachtenfunctionaris afdoende om de klacht op te lossen en de relatie tussen de arts en de patiënt weer te herstellen. Helaas is dit altijd het geval. Als de klachtenprocedure wordt voortgezet heet dat vanaf dan een geschil. Ook voor geschillen is de praktijk aangesloten bij stichting DOKh. De geschilleninstantie van DOKh is erkend door VWS. Meer informatie over de geschillencommissie is hier te vinden.
Bezoek- en postadres
Stichting DOKh Robijnstraat 6 1812 RB Alkmaar
Contactgegevens
T 072 – 527 91 00 (Secretariaat)
T 072 – 520 83 25 (Geschillen en klachtenregeling)
E secretariaat@dokh.nl
E klachtenengeschillen@dokh.nl
Het secretariaat van DOKH is op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 16.30 uur op het bovenstaande telefoonnummer.
Laat een bericht achter. Wij proberen deze zo spoedig mogelijk te beantwoorden.
Wilt u ons helpen de behandeling van onze patiënten te verbeteren? We zouden het zeer op prijs stellen als u onze enquête invult. Met uw feedback kunnen we de zorg naar een hoger niveau tillen.
De antwoorden op de enquête worden anoniem verwerkt en het invullen kost slechts 5 minuten. Noteer alstublieft geen gezondheidsklachten en/of persoonlijke gegevens in de vragenlijst. We ontvangen graag uw feedback voor 25 november 2024. Alvast hartelijk dank voor uw tijd en input!