Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent. Voor het aanvragen van huisbezoek, kunt u contact opnemen met de assistente tussen 08:00 en 10:15 uur. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt.
De praktijk is geopend voor patiënten wonend in postcodegebied 1431 BA – 1431 ZZ en die nog niet zijn aangesloten bij een huisartsenpraktijk in Aalsmeer. Indien u zich bij de praktijk wil inschrijven, neem dan contact met ons op.
Zijn uw adresgegevens, gegevens van uw verzekering of uw telefoonnummer gewijzigd? Het is belangrijk dat u deze gegevens aan ons doorgeeft. Raadpleeg deze pagina voor instructies over hoe u dit kunt doen.
Als u zich wilt uitschrijven, verzoeken wij u vriendelijk om dit te allen tijde aan onze praktijk door te geven. Neem alstublieft contact op met onze doktersassistent om de uitschrijving te bespreken.
Kunt u niet op uw afspraak komen? Meldt dit uiterlijk 24 uur van te voren bij de assistente. De afspraak wordt afgemeld en u kunt veelal direct een nieuwe afspraak maken. Er wordt dan natuurlijk ook geen “no show” tarief bereken.
Wanneer u niet bent komen opdagen, zullen wij een tarief van € 25,00 bij een enkel consult en € 50,00 bij een dubbel consult in rekening brengen. Bij een afspraak voor de praktijkondersteuner (somatiek/ GGZ) wordt een tarief van € 50,00 in rekening gebracht. Bij hen worden tenslotte lange consulten of gesprekken voor u gereserveerd.
Een medische verklaring is een brief van de arts waarin staat beschreven dat de patiënt beperkingen heeft of ziek is en om deze redenen speciale voorzieningen nodig heeft of bepaalde dingen niet meer kan. In Nederland is hiervoor door de KNMG (Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering van de Geneeskunst) een standpunt over ingenomen die als volgt luidt:
“De KNMG heeft als standpunt dat een behandelend arts geen verklaringen afgeeft over een eigen patiënt, waarbij hij/zij een oordeel geeft over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen. Voorbeelden daarvan zijn: is iemand in staat te werken, een auto te besturen, naar school te gaan, goed voor de kinderen te zorgen, is terecht een geboekte reis geannuleerd of heeft iemand recht op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte? Dergelijke verklaringen mogen alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts. De onafhankelijke arts kan een eigen beoordeling maken van de situatie. Zo nodig kan de onafhankelijke arts, met toestemming van de patiënt, extra informatie opvragen bij de behandelend arts(-en).”
Om patiënten uit te leggen waarom de behandelend arts geen verklaring afgeeft, heeft de KNMG het zogenaamde ‘weigeringsbriefje’ opgesteld. Het weigeringsbriefje is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Turks en Marokkaans Arabisch.
Nee, de huisartsen doen geen rijbewijskeuringen. Voor medische keuring voor het rijbewijs verwijzen we u naar Goedkope Keuringen (tel. 085 – 48 83 616) en bij Regelzorg (tel. 088 – 232 33 00). Dit zijn landelijke telefoonnummers. U kunt uw locatie (Aalsmeer) doorgeven.
Wanneer u thuiszorg nodig heeft kunt u zelf contact opnemen met een thuiszorgorganisatie. Wanneer dit niet lukt kunt u ook vragen of een familielid of kennis u hierbij kan helpen. In uitzonderingsgevallen kan de praktijk hierin assisteren. Hieronder staan thuiszorgorganisaties waar wij het meest mee samenwerken. Indien deze organisaties geen zorg kunnen verlenen, kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Deze zal u dan verder helpen om een thuiszorgorganisatie te vinden.
Door toestemming te verlenen aan uw huisarts is het mogelijk dat de huisarts noodzakelijke informatie aan uw naasten verstrekt over uw ziektebeeld. Dit kan door bijgevoegd document in te vullen en uitgeprint in te leveren bij uw huisarts.
Nee. U kunt hiervoor terecht bij de GGD, KLM Travel Clinic, www.thuisvaccinatie.nl of bij huisarts M. Borg in gezondheidscentrum Aalsmeer Oost. U kunt online een afspraak inplannen voor dit spreekuur. Het spreekuur vindt plaats in de avond tussen 18:00 – 21:00 uur.
Als u een klacht heeft over uw huisarts of over de praktijk, dan stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via dit formulier. Uw melding wordt ontvangen door de praktijkhouder en vertrouwelijk behandeld. Wij zullen binnen 3 werkdagen contact met u opnemen. Mocht u na 3 werkdagen nog geen bericht hebben ontvangen wilt u ons dit dan even laten weten? Komt u er samen met uw huisarts niet uit, dan bestaat de mogelijkheid een klacht in te dienen bij de Klachtencommisie DOKh.
Tijdens de kerstvakantie (21 december 2024 tot en met 5 januari 2025) hebben we een krappe personele bezetting. Daarom vragen we u om uw begrip. U kunt in deze periode bij ons terecht met spoedeisende of nieuwe klachten die niet kunnen wachten tot na de vakantie.